Content marketing: 5 hurtige tips for mindre virksomheder

Posted By on 4 jun, 2012 | 0 comments


Content marketing er en af de bedste og mest omkostningseffektive måder at få flere besøgende, opnå flere konverteringer og samtidig opnå Google-resultater, hvis du gør det rigtigt. Content marketingplanen inkluderer både artikler, billeder, videoer, blogindlæg, tweets og Facebook-opdateringer.

Udarbejdelse af godt indhold, som tiltrækker nye kunder og fastholder de eksisterende, kan virke som en nem sag, hvis du er fortrolig med din egen evne til at skabe relevant indhold som videoer, artikler, tips og vejledninger. Men det kan være en større udfordring at skabe indhold, som også bliver set og delt. Her er nogle tips til at hjælpe din virksomhed i gang med en vellykket indholdsstrategi.

Brainstorming på relevant indhold

En brainstorming med dine medarbejdere er en fantastisk måde at få alle ideerne på bordet. Beslut hvad du vil opnå med dit indhold og skriv alle idéer ned. Et godt sted at starte i denne proces er at kigge på din virksomhed udefra, kigge på konkurrenterne og tjekke din Google Analytics for at definere, hvilket indhold din målgruppe er på udkig efter.

Førstegangsindtrykket af dit website

Forskningen viser, at den typiske bruger tilbringer mindre end et minut på et givent website, så du skal lave indhold, som svarer til, hvad brugeren forventer at møde. Sørg for at bruge iøjnefaldende grafik og brug en kort og forklarende tagline, som beskriver, hvad din virksomhed tilbyder. Det er også en god ide at bruge store billeder, så du ikke giver alt for mange detaljer. Sørg for at bruge gode, store fonte til overskrifter og brug en god læsbar skrifttype til brødtekster og bulletpoints til at trække vigtige oplysninger frem i teksten.

Gør det muligt at dele indhold på sociale medier

Sørg for at give brugerne muligheden for at dele dine blogindlæg, artikler og hjemmeside. Inkluder Facebooks Open Graphs eller opret en AddThis-konto. Bed også om kommentarer i slutningen af dine indlæg, så du opfordrer til engagement og tilbagemeldinger.

Optimer dit indhold til søgemaskinerne

Når du har haft arbejde med at lave en video eller informationsgrafik, skal du sørge for at optimere det med relevante søgeord for at øge chancerne for, at det vil blive fundet. Sørg for at medtage søgeord i dine filnavne, titler, beskrivelser, tags og linktekster. Du skal altid kun bruge de mest relevante søgeord.

Linkbuilding

At arbejde målrettet med linkbuilding vil gøre dit indhold mere værdifuldt og vil øge søgeresultaterne i Google. En måde, hvorpå du kan arbejde med linkbuilding, er at inkludere et link til dit pågældende blogindlæg eller dit website, når du kommenterer i andre blogs eller deltager i online fora. Du skal dog være meget sikker på, at dine kommentarer er relevante, og at de tilføjer værdi for at sikre, at de ikke opfattes som reklame eller spam af søgemaskinerne, brugerne eller administratorerne på de forskellige fora.

Content Marketing for mindre virksomheder
Hvordan arbejder din virksomhed med content marketing? Du er velkommen til at skrive i kommentarerne nedenfor. Har din virksomhed behov for vejledning, så skriv en e-mail til mig til@mariannebrahe.dk

Send kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest