Har du hørt om de nye regler for Facebook-coverbilleder?

Posted By on 27 apr, 2013 | 0 comments


Det har længe været sådan, at coverbilledet på din Facebookside ikke måtte indeholde tilbud, priser, call-to-actions og kontaktoplysninger.

Nu kan du få næsten det optimale udbytte af dit Facebook-coverbillede, så længe du ikke har mere end 20% tekst.

Dit coverbillede må nu indeholde:

• Priser og informationer som “få 20% rabat”
• Call-to-actions som “køb nu”
• Kontaktinformation med adresse, telefonnummer og website

… og dit coverbillede må ikke:

• opfordre dine fans til at bruge dit coverbillede på egne profiler
• indeholde mere end 20% tekst.

Hvor meget er 20% tekst så?

Det kan være lidt svært at bedømme, hvornår du har nået de 20%. Brug Facebooks eget “Gitterværktøj” til at måle det facebook.com/ads/tools/text_overlay.

De nye og mere lempelige regler åbner op for en mere kommerciel brug af coverbilledet på Facebook. Særligt efter at Facebook har ændret visningen i newsfeedet, når en ven tilkendegiver, at synes godt om en side.

Husk altid at tjekke Facebooks guidelines og husk også at den ideelle størrelse for coverbilleder er 851 x 315 px.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Nå dine målgrupper med Facebook-annoncering | Marianne Brahe - […] Promoverede sideopslag kan vise lidt mere tekst nemlig op til 120 tegn. Er teksten fra det oprindelige indlæg mere…

Send kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest